No właśnie. Będzie krótko.
1. Każdy napęd ma swoje lobby.
2. Najmniejsze lobby mają napędy najtańsze, bo to kwestia pieniędzy.
Lobby posortowane po sile lobby malejąco:
1. LOBBY paliwowe (trucie środowiska: max)
2. Lobby elektryczne (trucie: średnio)
3. lobby „na gaz” (trucie: mało)
4. lobby „ogniwa paliwowe” (trucie: mało)
5. lobby „sprężone powietrze” (trucie: – porównywalne z zatruciem spowodowanym wytworzeniem ciśnienia, czyli niemal żadne)
Lobby elektryczne to głównie ogniwa: li-ion, li-fe-po4, ołowiowe.
Zatrucie środowiska przy produkcji oraz utylizacji, jeśli nie ma recyklingu.
Jako posiadacz pojazdu elektrycznego (skuter) wiem, że utylizacja baterii li-ion jest trudna. Cieszę się z oszczędności i jazdy w ciszy, ale nie jest to technologia do zastosowania na szeroką skalę, choćby dlatego, że litu na świecie jest mało (na kilkadziesiąt milionów aut przy założeniu recyklingu bliskiego 100%). Podobnie jest z truciem środowiska przy produkcji akumulatorów ołowiowych – ostatnio w Chinach zamknięto 80%(!) fabryk akumulatorów ze względu właśnie na ogromne zanieczyszczenia środowiska! Idzie lepsze.
Najbardziej obiecująca technologia to aktualnie ogniwa paliwowe i sprężone powietrze. Zero zanieczyszczeń, jednak sporo do dopracowania, ale kasy niema bo:
LOBBY PALIWOWE!
Ale spoko, przeginają, a ludzie się wkurzą pewnego dnia i przestaną kupować paliwo.