Pojazdy elektryczne. Czy to takie super?

Translate original post with Google Translate

No właśnie. Będzie krótko.

1. Każdy napęd ma swoje lobby.
2. Najmniejsze lobby mają napędy najtańsze, bo to kwestia pieniędzy.

Lobby posortowane po sile lobby malejąco:
1. LOBBY paliwowe (trucie środowiska: max)
2. Lobby elektryczne (trucie: średnio)
3. lobby “na gaz” (trucie: mało)
4. lobby “ogniwa paliwowe” (trucie: mało)
5. lobby “sprężone powietrze” (trucie: – porównywalne z zatruciem spowodowanym wytworzeniem ciśnienia, czyli niemal żadne)
Lobby elektryczne to głównie ogniwa: li-ion, li-fe-po4, ołowiowe.
Zatrucie środowiska przy produkcji oraz utylizacji, jeśli nie ma recyklingu.

Jako posiadacz pojazdu elektrycznego (skuter) wiem, że utylizacja baterii li-ion jest trudna. Cieszę się z oszczędności i jazdy w ciszy, ale nie jest to technologia do zastosowania na szeroką skalę, choćby dlatego, że litu na świecie jest mało (na kilkadziesiąt milionów aut przy założeniu recyklingu bliskiego 100%). Podobnie jest z truciem środowiska przy produkcji akumulatorów ołowiowych – ostatnio w Chinach zamknięto 80%(!) fabryk akumulatorów ze względu właśnie na ogromne zanieczyszczenia środowiska! Idzie lepsze.

Najbardziej obiecująca technologia to aktualnie ogniwa paliwowe i sprężone powietrze. Zero zanieczyszczeń, jednak sporo do dopracowania, ale kasy niema bo:

LOBBY PALIWOWE!

Ale spoko, przeginają, a ludzie się wkurzą pewnego dnia i przestaną kupować paliwo.

Leave a Reply