Gry

Gry to moja miłość – nie chodzi mi o granie, ale o pisanie gier. I też nie chodzi o pisanie takich gier, jakie już były – ale wymyślanie takich, jakich jeszcze nie było. Przynajmniej na platformę typu Atari czy iPhone.

Atari 8-bitowe

Tak się złożyło, że w latach ’90 goniąc za fortuną trafiłem do firmy Mirage. Jako wolny strzelec napisałem dla niej kilka gier na Atari:

  • konwersja Amaurote (Amaurote+) na wersję 2x szybszą
  • konwersja River Raid na wersję kajakową
  • Little 15 (cztery dni developmentu)
  • Problem Jasia
  • Super Fortuna
  • Super Fortuna Edytor
  • StarBall

Czy czegoś zapomniałem?

Gry pisałem w Action!, języku tak zmyślnie skonstuowanym, że kod wynikowy był naprawdę szybki.

Opisy tych gier i screeny zamieszczę wkrótce.

Tymczasem możesz posłuchać muzyki z tych gier tutaj

Commodore Amiga

Na Amigę sportowałem jedną jedyną grę, grę mojego autorstwa – Starball – z ośmobitowego Atari . Była napisana w E (podobny do Action!, w którym StarBall – wersja na Atari – była napisana w oryginale). Niestety, gra nie odnalazła się (mam nadzieję, że jeszcze) w moich archiwach. Była zmontowana wersja dyskietkowa. Pozostała się ino muzyka, do odsłuchania.

Miałem problemy, bo Amiga nie ma trybu tekstowego, więc animacje na ekranie zajmowały dużo czasu procesora (kilka ramek, a powinny jedną). W końcu animowałem tylko to, co widać, a także z multipleksowaniem co 4 kolumnę planszy. Użyłem jeszcze blittera, i animowałen jeden klocek przy pomocy blittera, a następny bezpośrednio przy pomocy procesora. – pozwoliło to uzyskać płynną animację na Amidze 500.

Bardzo żałuję, że gierka mi zginęła, jednak jeszcze nie wszystko stracone – gdzieś miałem kasetę video z VBS (video backup system) z nagranymi danymi z twardego dysku. Może się znajdzie. Wtedy, o ile nie znajdę wersji dyskietkowej, spróbuję jeszcze raz zmontować tę grę i upublicznić.

Trzymajcie kciuki!