Gry

Gry to moja miłość – nie chodzi mi o granie, ale o pisanie gier. I też nie chodzi o pisanie takich gier, jakie już były – ale wymyślanie takich, jakich jeszcze nie było. Przynajmniej na platformę typu Atari czy iPhone.

Atari 8-bitowe

Tak się złożyło, że w latach ’90 goniąc za fortuną trafiłem do firmy Mirage. Jako wolny strzelec napisałem dla niej kilka gier na Atari:

  • Problem Jasia (Action!)
  • Super Fortuna (Action!)
  • Super Fortuna Edytor (Action!)
  • StarBall (Action!)

Natomiast już w „dzisiejszych czasach” napisałem dalsze kilka gier:

  • Snake256 (assembler)
  • Speedmaza (Action!)
  • konwersja Amaurote (Amaurote+) na wersję 2x szybszą (assembler)
  • konwersja River Raid na wersję kajakową (assembler)
  • Little 15 (cztery dni developmentu, atalan)

Czy czegoś zapomniałem?

Dlaczego Action!? Język ten jest bardzo zmyślny, kod wynikowy jest naprawdę szybki, niewiele odstaje od dzisiejszych wiodących międzyplatformowych kompilatorów (CC65, MadPascal, atalan(RIP)).

Opisy tych gier i screeny zamieszczę wkrótce (czyli w nieokreślonym czasie)

Tymczasem możesz posłuchać muzyki z tych (i innych) gier tutaj

Commodore Amiga

Na Amigę sportowałem jedną jedyną grę, grę mojego autorstwa – Starball – z ośmobitowego Atari . Była napisana w E (podobny do Action!, w którym StarBall – wersja na Atari – była napisana w oryginale). Niestety, gra nie odnalazła się (mam nadzieję, że jeszcze) w moich archiwach. Była zmontowana wersja dyskietkowa. Pozostała się ino muzyka, do odsłuchania.

Miałem problemy, bo Amiga nie ma trybu tekstowego, więc animacje na ekranie zajmowały dużo czasu procesora (kilka ramek, a powinny jedną). W końcu animowałem tylko to, co widać, a także z multipleksowaniem co 4 kolumnę planszy. Użyłem jeszcze blittera, i animowałen jeden klocek przy pomocy blittera, a następny bezpośrednio przy pomocy procesora. – pozwoliło to uzyskać płynną animację na Amidze 500.

Bardzo żałuję, że gierka mi zginęła, jednak jeszcze nie wszystko stracone – gdzieś miałem kasetę video z VBS (video backup system) z nagranymi danymi z twardego dysku. Może się znajdzie. Wtedy, o ile nie znajdę wersji dyskietkowej, spróbuję jeszcze raz zmontować tę grę i upublicznić.

Trzymajcie kciuki!